nanduhriasmadril.blogg.se

2017-08-24
01:40:27

Sökträning, balansträning och Stockholm

 
Hallo! 
Den 16/8 var det sökträning, två figuranter med fyra skick. Majlo skötte sig bra, han fick sitta fast i ett träd tills det var våran tur. Han var supertaggad redan från början, så jag sa att de skulle vänta in ett par skallmarkeringar de två sista skicken. 
Han var fokuserad i vad han gjorde, i ett av skicken hamnade han lite fel, så jag tog ett steg framåt och han sprang direkt dit. Jag gjorde ett misstag i tredje skicket, han har lätt till frustrationsskall som måste bort och dum som jag är släpte jag honom precis när han gav ifrån sig ett.. Men tre lyckade skick och mer träning. Förhoppningsvis så åker vi på sökkurs i Oktober, vi får se! 
 
Vi har även börjat ordentligt med att träna upp balansen, så vi kör mycket dogparkour. Det känns ganska illa hur dålig koll han ändå har på sina ben, en bredare bänk kan han ha svårt att stå på.. Men vi kämpar och han gör fina framsteg, min lilla Majs! 
Ska även skaffa ett eller två par benviktsmanschetter för att försöka träna upp bakbenen då han är ganska trång bak.
 
I fredags åkte vi (jag, Majlo och min lillebror, K) till Stockholm för att fira storebror (J) på lördagen. Vi firade på Koh pangan, vi var där ett par gånger när vi var små, mysigt ställe men lite trångt när man är sex stycken, J's flickvän S, farfar och pappa var med också. 
Majlo kunde ju tyvärr inte vara med, så han fick vara med kusinens flickvän där han hade det bra med mys och promenader. 
På lördagskvällen/natten till söndagen åkte vi lite tåg för träningens skull, han har åkt tåg förut men inte med mig, alltså har han inte åkt tåg sedan han var ca 6 månader. Han skötte sig iallafall bra och låg undet sätet hela tiden.
På söndagen åkte jag och S till foderboden för att köpa mer foder, och lite godis huehue, till Majlo då hans fodertunna nästan var tom. Han har ätit Halla lamm och ris, men jag köpte Junior nu då det innehåller mer protein och fett och hans mage har inte kraschat, så jag kommer hålla honom på Halla. Kommer köpa Halla's färskfoder snart så får han varva lite, det finns en återförsäljare där jag bor så det är superbra!
Kommentar:
2017-08-24 @ 07:46:11

va roligt med träning så fin hund du har =)

ha en bra dag
kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: